Garantie, levering en retouren

Op onze producten krijg je altijd 2 jaar garantie. Zo ben je er zeker van dat je het product dat je bij ons koopt lang kunt gebruiken. Elektrohandelsprijzen levert producten van hoge kwaliteit zodat duurzaamheid is gegarandeerd. Gaat er toch iets binnen deze tijd stuk, neem dan contact met ons op. Wij zullen het product beoordelen en het product kosteloos vervangen, afgezien van uitzonderingen waarover hieronder meer.

Heb je spijt van je aankoop en wil je gebruik maken van het herroepingsrecht? Uiteraard is dat ook mogelijk. Neem dan contact met ons op via info@infralektra.nl

Garantietermijn

Bij Infralektra krijg je standaard 2 jaar garantie op je aankopen. Soms geldt een langere garantietermijn via de leverancier. In beide gevallen helpen we jou om gebruik te maken van de geldende garantie.

Is een product beschadigd of defect, dan verrichten wij onderzoek om de oorzaak vast te stellen.
Om aanspraak te maken op de garantie dien je wel te voldoen aan de voorwaarden. In de volgende gevallen geldt de garantie niet:

  • Nalatig onderhoud of onoordeelkundig gebruik
  • Beschadiging doordat de gebruiksaanwijzing niet of niet juist in acht is genomen
  • Nalatigheid of opzettelijke beschadiging
  • Normale slijtage
  • Producten geleverd buiten Europa

Retourprocedure

Wil je een product terugsturen omdat je spijt hebt van je aankoop, het niet voldoet aan je wensen? Dan kun je dit aanvragen via info@infralektra.nl Wij nemen dan contact met je op over de retourprocedure.

Klanten van Elektrohandelsprijzen hebben het recht hun complete bestelling binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgaaf van redenen, te retourneren. Je ontvangt in dat geval het aankoopbedrag, inclusief de verzendkosten (tenzij je een deel van de bestelling retourneert) op je rekening teruggestort. De kosten voor het retourneren zelf komen voor jouw rekening.

Maak je gebruik van het recht een product terug te sturen, dan dient dat product, inclusief alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Elektrohandelsprijzen te worden geretourneerd. Neem altijd eerst contact met ons op via info@infralektra.nl

Mocht het retour gestuurde product beschadigd zijn, of de verpakking is meer beschadigd dan nodig om het product te proberen, dan kunnen we een waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat het goed verpakt is.

We storten na ontvangst het betaalde orderbedrag, inclusief de verzendkosten indien van toepassing, binnen 14 dagen terug op je rekening.

Uitzonderingen retourneren

Voor op maat gemaakte of geknipte producten geldt uitsluiting van het herroepingsrecht. 

Betalen & verzenden

Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week bestellingen plaatsen in onze Webshop. We streven er naar je bestelling binnen 36 uur te verzenden, mits de producten op voorraad zijn. Bestellingen die op zaterdag en zondag worden geplaatst worden op maandag verwerkt en verzonden. Tijdens schoolvakanties hebben wij minder verwerkingscapaciteit en kan het langer duren dat je pakketje verzonden wordt.

Betaalmogelijkheden

Er zijn verschillende betaalmogelijkheden: 

  • In Nederland betaal je via iDEAL, PayPal of bankoverschrijving
  • In België via Bancontact of bankoverschrijving 
  • Wij hebben geen verkoopshop (producten bekijken of ervaren kan alleen op afspraak in onze showroom).

Verzendinformatie

  • Soms is een product bij ons niet op voorraad. Levering van je bestelling volgt dan zo snel mogelijk. Wij informeren je via je opgegeven email adres. In je account bij elektrohandelsprijzen kan je daarover meer informatie vinden
  • Tijdens feestdagen gelden afwijkende levertijden

Tip! Maak pas werkafspraken met je aangekochte PBM/Goederen als je de bestelling hebt ontvangen. Zo voorkom je dat je onverhoopt kosten maakt terwijl je de benodigde producten nog niet hebt ontvangen. 

Verzendkosten

Bij het plaatsen van je bestelling zie je precies hoe hoog de verzendkosten zijn.

Per 2023 zijn de verzendkosten als volgt (alle genoemde bedragen zijn incl. BTW):

  • Bestellingen voor de eindklant worden vanaf €150,- kostenloos verzonden.
  • Bestellingen voor de groothandel worden vanaf €350,- kostenloos verzonden.
  • Standaardpakket binnen Nederland: €6,95 
  • Pallet verzendingen in Nederland: € 55,-
  • Levering in België: €9,50. Bestellingen boven de €250,- worden kostenloos verzonden.
  • Voor zendingen naar de Waddeneilanden geldt een toeslag. 

Leveringen in andere landen zijn soms ook mogelijk. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Herroepingsrecht

Bij wet is bepaald dat een koper recht heeft af te zien van de koop, zonder opgaaf van redenen. Dit dient binnen 14 dagen te gebeuren. Dit is het zogenaamde herroepingsrecht.  Maak je gebruik van dit recht, dan heb je aansluitend nog 14 dagen de tijd om het product retour te zenden. Binnen 14 dagen na ontvangst van het geretourneerde product, maken wij het door jou betaalde orderbedrag, inclusief eventuele verzendkosten, aan je over. De kosten voor het retourneren komen voor rekening van koper. 

Wil je gebruik maken van het herroepingsrecht? Neem dan contact met ons op per e-mail: info@infralektra.nl


Veelgestelde vragen

Hoe kan ik bestellen?

U plaatst alle bestellingen via onze webwinkel. Telefonische bestellingen nemen wij voor eindklanten niet aan. Voor een groothandel is dit wel mogelijk.

Kan ik bellen als ik advies voor een aankoop nodig heb?

Jazeker we helpen graag met het maken van de juiste keuze. Wij vragen u wel vooronderzoek te doen. Als u een artikelnummer heeft kunnen wij u sneller helpen. Voor technische vragen staan wij ook voor u klaar.

Hoe weet ik waar mijn bestelling blijft

Nadat u een bestelling bij ons heeft geplaatst, ontvangt u altijd een orderbevestiging via de mail. Daarna ontvangt u nog een mail met een track & trace code als het artikel is verzonden. Als u deze mail niet heeft ontvangen, dan willen we u vragen eerst in uw spambox te kijken. Mogelijk is het daarin terecht gekomen. Vindt u het daar niet? Dan is uw bestelling waarschijnlijk niet goed bij ons binnen gekomen. U kunt dan het beste contact met ons opnemen via  info@elektrohandelsprijzen.nl.

Kan ik het ook afhalen?

Afhalen is in uitzonderlijke gevallen mogelijk en alleen nadat je een afspraak met ons heb gemaakt.

Een niet geleverd pakket

We hebben met onze transporteur een jarenlange en goede band. De betrouwbaarheid van deze organisatie is subliem. Mocht het toch zo zijn dat je pakket niet binnen twee tot drie werkdagen bij je is afgeleverd neem dan contact met ons op via info@infralektra.nl of bel ons even. Wij kunnen dan in onze systemen zien wat de status van uw pakket is.

Herhaalbestelling

Het kan heel goed voorkomen dat u een bestelling twee jaar geleden heeft geplaatst. Wilt u het zelfde product opnieuw bestellen, dan dient u het factuurnummer en/of ordernummer in uw bezit te hebben. Op de factuur staat altijd een artikelnummer. Deze kunt u dan op de website in de zoekbalk invullen. Mocht er dan geen product naar voren komen, neem dan contact met ons op via info@elektrohandelsprijzen.nl. Wij doen dan ons best om alsnog het product aan u te kunnen leveren. Mocht dit niet lukken, dan zullen wij u een alternatief aanbieden.

Herhaalbestelling vanuit het account

U kunt bij u eerste bestelling een account aanmaken. Bij de volgende bestelling logt u in.
U gaat dan naar het kopje vorige bestellingen. Daar ziet u een lijst met uw reeds bestelde producten. U kunt dan het gewenste product nogmaals bestellen, mits het product nog leverbaar is en op voorraad.


Klachtenprocedure

Klachten krijgen is niet leuk en wij doen er dan ook alles aan om jou als klant blij te maken, mocht je toch een klacht hebben over onze producten of over onze service, stuur dan direct een email naar info@infralektra.nl  We gaan dan samen kijken wat we kunnen doen om je probleem op te lossen.